پذیرش رسانه گرامافون در جامعه ایران – موزه موسیقی ایران
logo
موزه موسیقی ایران با آرشیو غنی از اساتید به نام کشور و جهان در سال 1383 افتتاح شد
موزه موسیقی با مساحت تقریبی 3650 متر و زیربنایی در حدود 1400 متر مربع و در سه طبقه، در تهران میدان تجریش خیابان شهید دربندی (خیابان مقصود بیک) خیابان موزه واقع شده است.

پذیرش رسانه گرامافون در جامعه ایران

موزه موسیقی ایران / پذیرش رسانه گرامافون در جامعه ایران
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

agha mohseni1

 

 

پذیرش رسانه گرامافون در جامعه ایران

دکتر کیوان آقا محسنی در نشست پژوهشی مورخ ۷ خرداد ۹۵ با موضوع  “پذیرش رسانه گرامافون در جامعه ایران: بلای جامعه، جهانی شدن، میراث فرهنگی” به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫مقدمه ای بر تاریخچه رسانه موسیقی .

۲٫ بررسی نحوه ی  پذیرش  رسانه ی گرامافون در جوامع غربی و مقایسه این نوع پذیرش در جامعه ی ایران

۳٫ بسط و تشریح نوع پذیرش رسانه گرامافون در جامعه ی ایران تحت تقسیم بندی آن به سه دوره ی اجتماعی شامل ۱٫ عدم وابستگی ۲٫ مقاوت  ۳٫ تصاحب .  این دوره ها به ترتیب به اواخر دوره قاجار، دوران پهلوی اول، بخشی از دوره ی پهلوی اول و پهلوی دوم اطلاق شد و به بررسی تاثیر این دوره ها بر موسیقی ایران تحت تئوری جهانی شدن پرداخته شد.

۴٫ بررسی نقش و جایگاه ضبط های قدیمی در دوره ی حاضر با بررسی تضاد بین دو تقکرآرشیوی و تاریخ نگاری که طی این بررسی انتقاداتی به نگاه سلیقه ای و گزینشی  درانتشار آثار تاریخی موسیقی ایران پرداخت و آن را تنها بخشی از تاریخ موسیقی و نه کل حقیقت آن دانست.

در این نشست همچنین قطعه ی دلبر طناز، متعلق به صفحه های دلبر در سال ۱۳۲۴ شمسی که از مهم ترین نمونه های بازتاب دهنده ی آغاز پروسه ی جهانی شدن در موسیقی ایران است با تنظیم هوشنگ فراهانی و اجرای فرزاد بوستان چی (کلارینت)، تهمیینه سلیمی (ویلن سل)، فرشاد حیدری (ویلن)، شکیبا خسروی (ویلن)، داوود جعفری (آکاردئون) و امیر حسین رحمتی (آواز) بازسازی شد.

گرامافون1

 

گرامافون2

 

گرامافون3

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.